A második saját modellezésem a BKV Hungaroplan (Csufi) villamos.
Egy kis ismertető a típusról: 1988-ban megépített kísérleti villamos neve a Hungaroplan. Beceneve: „Csufi” 1988-ban mutatták be az elkészült prototípust BKV-Ikarus kooperációban. Pályaszáma 3750 lett, mivel a kísérleti villamosok a 3700-as pályaszámmezőbe kerültek besorolásra. A jármű amolyan kívánságvillamos lett volna a nagy gyártók felé, végül azonban a 90-es évek gazdasági nehézségei miatt nem került több beszerzésre. Nagy hibája "betegsége" a lehajtható lépcső volt, amely ha nem záródott vissza rendesen, akkor nem tudott elindulni a jármű. 2008-ban selejtezték, majd felújították, s az évben még a szentendrei tömegközlekedési múzeumba szállították! :)
A játékban a pontos mása található meg, amelynek nyithatóak az ajtajai (utasokat is szállít), írható a pályaszáma/viszonylatjelző, lámpái használhatóak, de a vezetőfülke nézet nincs beépítve jelenleg, ezért kabin nézet nincsen!!!
Ha valamilyen módosítást végeznél rajta, előtte írj egy e-mailt a számomra! KÖSZÖNÖM!
Elkészült első saját modellezésű villamosom, amely az 1000-es típus. ;)
Egy kis ismertető a típusról:
Elődjei favázasok voltak, amelyeket 1911-ben gyártottak, ezeket acélvázasították 1958-tól!
Ezek a kocsik leginkább Budapesten voltak ismertek, de kerültek belőle a magyar vidéki városokba is, mint pl.: Miskolcra is, ahol 40-51 psz.-on futottak! 1976-tól elkezdték Miskolcon is selejtezni ezt a típust, de fennmaradt a 45-ős, amit 1998-ban elbontottak, valamint a 40-es, ami mai napig megtalálható mint szolgálati kocsi (jelenleg rohad a kocsiszekrény az MVK egyik telephelyen). Röviden ennyi az 1000-es típúsú villamosról, s miskolci történetéről! :)
Miskolcon újraéled egy nosztalgiavillamos páros amely 2 irányú, 2 oldalt 2-2 ajtós, + a hozzá tartozó pótkocsi, ami ugyan úgy 2 oldalt 2-2 ajtós és a régi időket emlékezteti majd a villamospályákon.
Működéséhez kell az eredeti modell, amit a letöltési csomagban megtalálsz.
Külön köszönet a modell készítőjének: Vipera-nak!
Ha bármit szeretnél módosítani a villamoson, akkor kérlek előtte írj, mivel a modellt szerzői jogok védik. :)